Të gjitha automjetet në BE duhet ta kenë një sistem parandalimi të shpejtësisë?
Komisioni Evropian po shqyrton futjen e një rregulloreje me anë të së cilës të gjitha modelet e reja të automjeteve duhet të shiten me një sistem të integruar të parandalimit të shpejtësisë.
Sipas listës Večernji, drafti i rregullores përcakton që për dy vitet e para pas miratimit të saj, rregulli mbi instalimin e detyrueshëm të “sistemeve inteligjente të ndihmës së kontrollit të shpejtësisë” (ISA) zbatohet vetëm për modelet e reja të automjeteve të shitura në treg, dhe më pas për të gjitha automjetet e reja janë shitur. Projekt dekreti përmend korrikun 2022 dhe korrikun 2024 si këto dy afate.
Ideja është që të gjitha automjetet e reja të pajisen me një sistem inteligjent që lexon të gjitha shenjat e trafikut përgjatë rrugës dhe sigurohet që shoferi të mos kalojë shpejtësinë maksimale të përshkruar. Në draft, Komisioni propozon që prodhuesve tu jepet mundësia të zgjedhin midis katër mënyrave në të cilat sistemi i tyre ISA do të paralajmëronte drejtuesit.
Në të katër mënyrat, shoferi mund të anulojë sistemin e paralajmërimit, sepse ideja nuk është që kompjuteri të marrë kontrollin e makinës dhe shpejtësisë me të cilën lëviz, por është gjithmonë shoferi ai që ka kontroll.
Debati publik mbi atë draft përfundoi një muaj më parë dhe kishte komente interesante në të. Kompania Hollandeze TomTom, për shembull, kërkon që sistemi të mos mbështetet vetëm në njohjen automatike të shenjave të trafikut sepse situata të ndryshme të jetës, të tilla si një kamion që errëson pamjen ose shiu që zvogëlon kufirin e shkruar nga një numër në shenjë, mund të çojë në gabime, gjë që mund të shmanget nëse sistemi mbështetet në hartat e zhvilluara si pjesë e produkteve të navigimit GPS.
Drafti i komisionit merr qëndrimin se sistemet ekzistuese që kanë vetëm një paralajmërim vizual në ekranin e lundrimit se shoferi po ngas më shpejt se sa lejohet janë të paktën 20 përqind më pak efikase se katër të re të propozuar, sepse shoferët shpesh nuk e shohin paralajmërimin e dhënë sistemi.
Nga ana tjetër, sistemet ekzistuese me paralajmërime të dëgjueshme janë më efikase, por dobësia e tyre është se mund të irritojnë drejtuesit. Komiteti Evropian i Sigurisë së Trafikut (ETSC) kritikon Komisionin për hartimin e një sistemi kaskadimi paralajmërimi të dëgjueshëm (i treti nga katër mënyrat e mundshme të funksionimit të sistemit ISA) po aq efektiv sa të tjerët. Shoferët që janë irrituar nga ai tingull do të jenë të prirur të fikin një sistem të tillë paralajmërues, beson ETSC.
Bashkimi Ndërkombëtar i Këmbësorëve gjithashtu u shfaq në debatin publik, duke kërkuar që Komisioni të propozojë një tekst të tillë të rregullores që nuk do të lejojë shoferët të përjashtojnë diçka që ata mendojnë se vetëm i irriton ata dhe garanton sigurinë e trafikut. Bashkimi Evropian i Çiklistëve mbështet gjithçka që thonë këmbësorët (dhe anasjelltas) dhe kujton hulumtimin që zbuloi se rritja e shpejtësisë së automjeteve me vetëm 1 km / orë çon në një rritje të përplasjeve me lëndime me 3 për qind dhe një 4 me 5 për qind rritje në përplasjet fatale. Dhe ata kërkojnë që rregullorja e re të njohë vetëm sistemet që në mënyrë efektive inkurajojnë shoferin t’u nënshtrohet atyre, domethënë që sistemet që lejojnë shkyçjen e lehtë të ndalohen.