Çmimi i autogazit në pompat e benzinës ka arritur në 107 dinarë për litër dhe asnjëherë nuk ka pasur dallim më të vogël mes benzinës dhe atij
Çmimi i autogazit në pompat e benzinës ka arritur në 107 dinarë për litër dhe asnjëherë nuk ka pasur dallim më të vogël mes benzinës dhe atij karburanti. Në janar të vitit të kaluar autogazi ka kushtuar 73 dinarë, që do të thotë se për 16 muaj është rritur për 34 dinarë. Shoqata për Gazin e Lëngshëm të Naftës (LPG) thotë se çmimi është shtyrë nga rritja e çmimit të energjisë në nivel global për shkak të kurorës dhe krizës në Ukrainë, por edhe akcizës për atë karburant.
Kalimi në “ngasje me gaz” nuk ia vlen tani për drejtuesit e mjeteve dhe servisit thonë se instalimi i sistemit është ndërprerë plotësisht dhe se aktualisht po servisojnë vetëm ato ekzistuese. Ajo që i shqetëson pronarët e veturave në GLN është njoftimi se mund të priten rritje të mëtejshme të çmimeve në muajt në vijim, se çmimi me pakicë do të jetë së paku 110 dinarë për të arsyetuar ekonomikisht shpërndarjen e GLN-së për të gjithë pjesëmarrësit në zinxhirin e furnizimit.
Për herë të parë në dhjetor të vitit të kaluar, çmimi i autogazit ka thyer kufirin psikologjik prej 100 dinarësh dhe ka arritur në 102 dinarë për litër. Në fillim të vitit ai u kthye në pak më pak se 100 dinarë, por filloi të rritet përsëri dhe tani autogazi ka arritur çmimin prej 107 dinarë.
Autogazi krijohet si produkt i përpunimit të gazit natyror dhe naftës bruto, që do të thotë se prodhimi i tij është i lirë. Nga ana tjetër është edhe lëndë djegëse ekologjike, sepse mbron natyrën, nuk ka shkarkime të lëndëve të dëmshme.
Numri i automjeteve me LPG është në rënie
Sipas Shoqatës së GLN-së, numri i përdoruesve të autogazit është në rënie, pasi përdorimi i tij për shoferë justifikohet kur çmimi i LPG-së nuk kalon rreth 50 për qind të çmimit të benzinës, sepse duhet të përfshihen kostot e konvertimit të motorëve me benzinë në autogaz. , rriti konsumin me pesë deri në 20 për qind për kilometër të udhëtuar, zëvendësimi i filtrit dhe certifikata periodike e kostos së pajisjeve.
Ivan Brajoviq, kryetar i Shoqatës për LPG, tha se disa faktorë kanë ndikuar në rritjen drastike të çmimit të gazit të lëngshëm të naftës.
“Dy faktorë në nivel global kanë ndikuar në rritjen e çmimeve. Njëri është kriza që lidhet me epideminë e koronavirusit, ku inflacioni global ka vërshuar botën sepse po shtypen dollarë të paprintuar për të nxitur ekonominë. Faktori tjetër është kriza ukrainase që theu të gjitha kanalet e furnizimit dhe prishi flukset tregtare në Evropë. Faktori i tretë është akciza në Serbi”, shpjegoi ai.
Ai thekson se në Serbi akciza për benzinën është 37 për qind më e lartë se akciza minimale e paraparë evropiane, për naftën është 53 për qind dhe për LPG është edhe tre herë më e lartë se akciza minimale e përcaktuar në vendet e BE-së. . Ai rikujton se nga viti 2011 deri në vitin 2021, akciza për LPG-në u rrit nga 17,98 dinarë në 45,17 dinarë, gjë që çoi në rënien e konsumit të GLN-së nga 400,000 tonë në vitin 2011 në vetëm 155,000 ton në vitin 2021.
Rreth dhjetë vjet më parë, energjia, ose më mirë politika fiskale, krijoi një mjedis që dekurajon përdorimin e LPG-së si lëndë djegëse ekologjike.Kur i shtojmë kësaj edhe politikën e importit të lirë të automjeteve evropiane me naftë të përdorur (të cilën Evropa po e zgjidh), marrim “Sot taksiistët më së shumti përdorin automjete me naftë dhe dikur kanë qenë promotorët kryesorë të GLN-së”, tha ai.
Nuk ka kufi çmimi për LPG
Për të siguruar stabilitet energjetik në kushtet e rritjes ekstreme të çmimeve të aksioneve të derivateve të naftës, Serbia përkohësisht uli akcizën për karburantet motorike (naftë dhe benzinë), por nuk e bëri një gjë të tillë për LPG-në, që është gjithashtu lëndë djegëse motorike.
“Fatkeqësisht, kjo paraqet një barrë shtesë për LPG-në tashmë të rrezikuar, e cila përdoret kryesisht nga pronarët më pak të aftë për punë të automjeteve private. Drejtuesit kanë kohë që kalojnë nga LPG-ja në karburante të tjera,” tha ai.
Pronarët e autoservisit thonë se me rritjen e çmimit të GLN-së puna është reduktuar në mirëmbajtjen e aparaturave ekzistuese dhe se instalime të reja pothuajse nuk do të ketë. Dhe kjo është arsyeja pse ekologjia vuan.
Ivan Todoroviq, kryetar i Shoqatës së Ofruesve të Shërbimeve të Autogazit të Serbisë, thotë se shteti mund të ndihmojë me uljen e akcizës, por edhe me subvencionimin e instalimit të pajisjeve.
“Ka një zgjidhje për ndotjen e automjeteve. Shteti mund të subvencionojë instalimin e sistemit. Të gjithë flasin për një makinë elektrike dhe ne e marrim energjinë nga qymyri. Nëse marrim të gjithë procesin e prodhimit të automjeteve elektrike në Serbi, ndot më shumë. se sa një automjet me naftë. “Numri i njerëzve matet në promilë. Nëse shteti do ta subvenciononte instalimin, të gjitha pikat e benzinës do të kalonin në LPG,” tha ai.
Sipas disa parashikimeve, në rast se akciza për autogazin përgjysmohet, buxhetit kombëtar do t’i hiqen rreth 4.5 miliardë dinarë dhe Ivan Brajoviq beson se kjo mund të kompensohet duke rritur akcizën për lëndët djegëse të tjera, si p.sh. gazi natyror (CNG). .