BE për ndalimin e importit të naftës Ruse për Ballkanin Perëndimor:”Nuk ka nevojë të merret një vendim tani për këtë”
Këshilli i BE-së në Bruksel sot vendosi të prezantojë një paketë të re, të tetë të sanksioneve ekonomike dhe individuale kundër Rusisë, dhe siç tha një burim nga Komisioni Evropian në takimet e ambasadorëve të BE-së, shumë pak u fol për furnizimin me naftë për Ballkani Perëndimor.
Sipas këtij burimi, kjo temë nuk është ende urgjente dhe ky problem do të lindë kur të hyjë në fuqi ndalimi i transportit të naftës bruto me rrugë detare, gjë që nuk do të ndodhë para dhjetorit.
“Nuk ka nevojë të marrim një vendim tani për këtë, ne do t’i kthehemi asaj teme dhe pres që të ketë një diskutim rreth rajonit (Ballkanit) në raport me vendet e tjera kandidate për anëtarësim”, thotë një mirë- informoi burim nga Komisioni i Tanjug.
Ai deklaroi se nafta ruse vjen në Kroaci nga deti dhe më pas shkon në Ballkanin Perëndimor dhe shtoi se pyetja që shtrohet është se deri në çfarë mase kjo mund të zgjerohet kur të vendoset ndalimi i transportit të naftës në det.
Zyrtari evropian shton se kjo do të vlejë për Kroacinë, e cila nuk do të jetë më në gjendje të transportojë naftë përmes detit në Ballkanin Perëndimor, por në të njëjtën kohë të mos mbajë një pjesë për vete në përputhje me sanksionet evropiane. Kjo mund të funksionojë, thotë ai, vetëm nëse ka derogime për këtë çështje.
“Pyetja që lind është se si të punohet me vendet e treta dhe nëse duhet t’u japim atyre një status të privilegjuar apo jo në këtë fushë”, shpjegon një burim nga KE.
Ai përsëriti gjithashtu se BE-ja do të dëshironte që Serbia të pranonte sanksionet evropiane kundër Rusisë.
Sanksionet e reja kundër Rusisë po futen në përgjigje të “përshkallëzimit rus në luftën kundër Ukrainës dhe aneksimit të paligjshëm të rajoneve ukrainase të Donetskut, Luhansk, Zaporozhye dhe Kherson”, njoftoi sot Këshilli i BE-së.
Qëllimi i këtyre masave është të rrisë presionin mbi qeverinë dhe ekonominë dhe të dobësojë aftësitë ushtarake të Rusisë.
“Ndalimi i anijeve të BE-së që kryejnë transport detar të naftës drejt vendeve të treta është duke u futur dhe do të zbatohet nga data kur Këshilli vendos unanimisht të vendosë një tavan çmimi”, njoftoi Këshilli.
Siç shpjegohet, “kufizimi i çmimit do të zvogëlojë në mënyrë drastike të ardhurat që Rusia fiton nga nafta pasi lufta e saj ilegale kundër Ukrainës fryu çmimet globale të energjisë.
Poashtu dhe kufizimi i çmimit të naftës mund të shërbejë gjithashtu për të stabilizuar çmimet globale të energjisë.”
Paketa e rënë dakord sot fut në legjislacionin e BE-së bazën për përcaktimin e një tavani çmimi në lidhje me transportin detar të naftës bruto ruse në vendet e treta dhe kufizime të mëtejshme për transportin detar të naftës bruto dhe derivateve të naftës në vendet e treta.
Konkretisht, kombinimi i këtyre masave funksionon si më poshtë, shpjegon Këshilli i BE-së.
“Do të ndalohet ofrimi i transportit detar dhe ofrimi i asistencës teknike, shërbimeve të ndërmjetësimit ose financimit ose ndihmës financiare, në lidhje me transportin detar drejt vendeve të treta të naftës bruto (nga dhjetori 2022) ose produkteve të naftës (nga shkurti 2023) me origjinë ose eksportuar nga Rusia. Një largim nga kufiri i çmimit do të lejonte ofrimin e transportit dhe të këtyre shërbimeve nëse nafta ose produktet e naftës blihen me ose nën një çmim të paracaktuar.
“Kjo paketë e re sanksionesh kundër Rusisë është dëshmi e vendosmërisë sonë për të ndaluar makinën e luftës së Putinit dhe për t’iu përgjigjur përshkallëzimit të tij të fundit me ‘referendume’ të rreme dhe aneksimin e paligjshëm të territoreve të Ukrainës,” tha Josep Borrell, Përfaqësuesi i Lartë për Punët e Jashtme dhe Politikën e Sigurisë.