Pse shumica e aeroplanëve kanë ngjyrën e bardhë?
Çdo linjë ajrore ka një dizajn të veçantë, por shumica e avionëve janë pothuajse gjithmonë të bardhë. Kjo mund të nënkuptojë që kompanitë kanë modele të ngjashme dhe avionët e tyre duken të ngjashëm me njëri-tjetrin me ndryshimin e vetëm që pjesët e avionëve janë lyer me ngjyra të ndryshme. Megjithatë, shumica e avionëve janë ende të bardhë. Pse është kështu?
Ngjyra e bardhë kursen para
Ngjyra në avion i shton peshës totale të avionit nga 272 në 544 kilogramë në varësi të modelit të avionit. Pesha, natyrisht, rrit konsumin e karburantit që digjet avioni, i cili është i ngjashëm me transportin e tetë pasagjerëve shtesë. Heqja e kësaj peshe të panevojshme i bën fluturimet më të lira dhe më pak konsum i karburantit do të thotë më pak ndotje.
Ngjyra e bardhë nuk zbehet aq shpejt sa ngjyrat e tjera, që do të thotë se avioni duhet të lyhet më rrallë.
Rreth 545,53 litra bojë përdoren për të lyer një Boeing 747, ndërsa për të lyer një Boeing 767 nevojiten rreth 409,15 litra bojë. Në terma monetarë, lyerja e një avioni komercial mund të kushtojë diku nga 50,000 deri në 200,000 dollarë.
Sigurisht, ka edhe avantazhin e avionëve të bardhë kur bëhet fjalë për ndryshimin e pronësisë. Shumë linja ajrore dhe qiradhënëse shesin ose japin me qira aeroplanët e tyre transportuesve të tjerë, dhe mbajtja e tyre të bardhë e bën më të lirë ndryshimin e dizajnit ose përshtatjen e tij me një linjë të re ajrore.
Ngjyra e bardhë e bën aeroplanin më të freskët
Shpresojmë se kjo arsye është mjaft e qartë. Ashtu si veshjet më të lehta vishen gjatë verës për të thithur më pak nxehtësi, aeroplanët e bardhë thithin më pak nxehtësi kur fluturojnë në lartësi të mëdha. Lyerja e një avioni me ngjyrë të bardhë ndihmon në reflektimin e dritës së diellit dhe zvogëlimin e sasisë së energjisë së nevojshme për ta mbajtur aeroplanin rehat. Avionët modernë që janë bërë nga materiale të përbëra kanë nevojë edhe më shumë për mbrojtje nga dielli sepse mund të dëmtohen nga rrezatimi UV, që është një arsye tjetër pse përdoret bojë e bardhë.
Shembulli më i mirë është Concorde. Edhe pse ishte dekompozuar shumë kohë më parë, ky aeroplan arriti një shpejtësi prej 2 Mach. Ishte lyer me një bojë të bardhë shumë reflektuese për t’i bërë ballë nxehtësisë që prodhon gjatë fluturimit supersonik. Si hunda ashtu edhe skajet kryesore të këtij avioni me krahë delta britaniko-franceze mund të arrijnë temperatura deri në 127°C.
Megjithatë, për dy javë në 1996, Concorde e Air France u pikturua krejt ndryshe, kryesisht blu, si pjesë e një marrëveshjeje reklamimi me Pepsi. Meqenëse kjo bojë nuk kishte cilësitë reflektuese të bojës së bardhë origjinale, avioni mund të lundronte vetëm në 2 Mach për 20 minuta. Nëse ajo do të kishte fluturuar më gjatë, avioni do të kishte rrezikuar të mbinxehej.
Siguria dhe mirëmbajtja e avionëve
Mënjanë ekonominë dhe funksionalitetin, avionët e bardhë janë më të lehtë për t’u mirëmbajtur sepse është shumë më e lehtë për teknikët të dallojnë çdo dëmtim. Kjo lejon që rrjedhjet e vajit, çarjet dhe defektet e tjera të zbulohen dhe riparohen menjëherë. Ngjyrosja e avionit me ngjyrë të bardhë gjithashtu ndihmon në shmangien e goditjeve të shpendëve duke i lejuar ata të shohin avionin dhe të shmangin një përplasje.
Ngjyrosja e avionit me një ngjyrë më të errët do ta bënte atë të përzihet me tokën dhe do të zvogëlonte aftësinë e zogut për ta parë atë. E njëjta gjë mund të thuhet për kërkimin dhe shpëtimin, sepse byka e bardhë i ndihmon shpëtimtarët të shohin skenën e aksidentit shumë më lehtë.
Përjashtime shumëngjyrëshe
Ka, natyrisht, përjashtime nga rregulli. Air New Zealand ka lyer disa nga avionët e saj me ngjyrë të zezë si pjesë e një partneriteti marketingu prej 13.3 milionë dollarësh me Tourism New Zealand. Kohët e fundit ajo bëri histori me dorëzimin e avionit të parë Airbus A321neo të markës Star Alliance tërësisht të zezë.
Po kështu, transportuesit me kosto të ulët shpesh favorizojnë paleta ngjyrash. Një shembull i tillë është easyJet, megjithëse avioni i tij tërësisht portokalli ishte i vetëm. Ndërkohë, modelet jo të bardha janë standarde në PLAY, Southwest Airlines, Spirit Airlines, Wizz Air dhe ish-Wow Air të Islandës.