Bora po vjen, pëgatitni makinën tuaj se pëson denimi
Deri më tani dimri i ka shfaqur me turp dhëmbët në disa vende dhe është pikërisht në prag, si nga ana kalendarike, ashtu edhe me gjithë temperamentin e tij. Nëse nuk e keni personalizuar makinën e saj deri më tani, është koha ta bëni këtë, sepse nga e hëna parashikohet borë.
Nje fitues i shumëfishtë i titujve vendas dhe ndërkombëtarë në pista rrethore dhe malore, gjithashtu pronar i një servisi automobilistik, ofron këshilla se si të përgatisni një automjet për vozitje dimërore.
“Ashtu siç përgatiteni veten dhe gjithçka tjetër për dimër, e njëjta gjë duhet të zbatohet për makinën tuaj”.
Është e panevojshme të flitet për nevojën e vozitjes me goma dimërore, thotë ai, jo vetëm për shkak të gjobave të kërcënuara, por edhe për sigurinë personale dhe të përdoruesve të tjerë të rrugës.
– Duhet të jetë e qartë për të gjithë se tërheqjen e parë dhe kryesore ndërmjet mjetit dhe sipërfaqes e bëjnë gomat. U bëj apel të gjithë drejtuesve të mjeteve që të mos kursehen në goma, sepse siguria është e para.
Është e nevojshme, vijon ai, të rikontrollohet i gjithë sistemi i frenimit, kablloja e frenave të dorës dhe gjeometria e makinës, pra boshtet e përparme dhe të pasme, në mënyrë që makina të ketë mbërthimin sa më të mirë në një rrugë të rrëshqitshme. Kabllot e këqija, paralajmëron Vesnić, mund të bllokojnë rrotat në dimër kur freni i parkimit ulet.
– Është shumë e rëndësishme që kaliprat e frenave të funksionojnë mirë, të mos bllokohen, sepse ky problem do të shfaqet më shumë në periudhën e dimrit – thotë automobilisti.
Është e këshillueshme, të ekzaminohet cilësia e baterisë për të mos u futur në situatën e padëshiruar të mos ndezjes së veturës. Nëse bateria është e dobët, është më e sigurt ta zëvendësoni sesa të rrezikoni të krijoni një problem.
Nga bashkëbiseduesi ynë dhe rekomandimi që të ndërrohet filtri i karburantit në automjetet me naftë në mënyrë që lagështia dhe papastërtitë e grumbulluara të mos ngrijnë.
Fshirëset kanë një jetë të besueshme shërbimi prej gjashtë deri në tetë muaj dhe ato duhet të zëvendësohen nëse kjo periudhë ka kaluar. Sidomos me makinat e vjetra, është e rëndësishme të ndërroni vajin dhe në vend të atij me më të trashë, të kaloni në një tjetër me shkallë më të hollë që siguron lubrifikimin më të mirë të motorit.
Në vend të lëngut të verës, duhet të derdhet lëngu i xhamit të dimrit për të parandaluar ngrirjen.
– U bëj thirrje drejtuesve të mjeteve që të përdorin një lëng më cilësor për xhamin e përparmë sepse është më rezistent ndaj minusit më të lartë dhe nuk është aq agresiv në fshirëset e fshirëseve. Është gjithashtu e rëndësishme të kontrolloni ftohësin, d.m.th., antifrizin. Pika e ngrirjes së ftohësit është testuar – nëse është nën minus 25, duhet të ndryshohet.
Një nga këshillat e tij është që ta lini automjetin të funksionojë për disa minuta në ndalesë gjatë nisjes, sepse kjo i pëlqen motorit dhe zgjat jetën e tij të punës. Gjatë kësaj kohe, automjeti duhet të pastrohet nga bora dhe fshirëset duhet të ndahen nga xhami, në mënyrë që të mos mbeten të mbërthyer.
Mund të blihen komplete të tëra për xhamat e përparme që ndihmojnë shumë, si dhe sprej që largojnë më së miri akullin prej tyre – thotë Vesniq.
Që shoferët të mos mendojnë për çdo gjë individualisht, përfundon bashkëbiseduesi ynë, është mirë të shkoni në një servis dhe të kërkoni që makina të përgatitet për kushtet dimërore të drejtimit.
Gomat dhe zinxhirët e dimrit
Ligji për siguri në komunikacion, sipas Rregullores për ndarjen e automjeteve dhe rimorkiove dhe kushteve teknike, parasheh që nga 1 nëntori deri më 1 prill, gomat duhet të kenë modele të shkelës së paku katër milimetra.
Edhe pse rregulli zbatohet vetëm nëse ka borë, akull apo akull në rrugë, profesioni këshillon që gomat e verës të ndërrohen me ato të dimrit sapo temperatura të bjerë nën shtatë gradë. Në këto kushte, gomat e verës nuk ngjiten mirë në asfalt dhe distanca e ndalimit gjatë frenimit është deri në dyfishin e shenjës së përcaktuar që lënë gomat e dimrit. Edhe gomat më të lira të dimrit kapin sipërfaqen katër herë më mirë se gomat e verës.
Me të gjitha rreziqet e vozitjes në kushte dimërore, shoferët që nuk kanë goma dimërore përballen me gjobë prej 10.000 deri në 20.000 dinarë, ndërsa sipërmarrësit duhet të paguajnë nga 50.000 deri në 200.000 dinarë për të njëjtën kundërvajtje.
I njëjti ligj i detyronte drejtuesit e mjeteve që të kenë zinxhirë në të paktën dy rrota lëvizëse në rastet kur një shenjë e komunikacionit parashikon pajisje të detyrueshme dimërore.
Borë që nga e hëna
Deri në fund të fundjavës në vijim na pret mot i vranët me reshje shiu, ndërsa nga e hëna temperaturat do të zbresin për 10-15 gradë dhe do të pasojë borë.
– Të hënën në jug, juglindje dhe lindje të Serbisë pritet të ketë reshje shiu dhe borë, ndërsa gjatë ditës edhe në vendet tjera të ulëta, me faktin se nuk duhet të ketë mbulesë bore sepse temperatura do të qëndrojë rreth zeros ose mbi zero. Nëse formohet, do të jetë vetëm disa centimetra dhe do të shkrihet shpejt. Në zonat kodrinore dhe malore pritet të bjerë borë, ku duhet të bien 10 deri në 20 centimetra.