A do të mbyllen pompat e vogla?
Kompanitë e naftës kanë dorëzuar një propozim zyrtar tek autoritetet në Qeverinë e Serbisë për të rritur marzhin e tregtarëve për litër karburant në 15 dinarë.
Kjo do të thotë se prodhuesi, gjegjësisht shitësi me shumicë, e ulë çmimin e blerjes dhe se shteti vazhdon të kontrollojë çmimin në pikat e benzinës, shkruan Novosti.
Kjo mund të zgjidhë problemin e pompuesve të vegjël, të cilët prej gati një viti po bëjnë humbje serioze që operojnë në tregun e rregulluar. Mbijetesa e tyre është në pikëpyetje. Nëse nuk gjendet një zgjidhje, pritet që banorët e qyteteve të vogla ku shkollat tashmë janë mbyllur dhe ku çdo gjë po mbyllet, tashmë do të mbeten pa pika karburanti.
Disa ekspertë besojnë se kjo diferencë prej 15 dinarësh mund të përshkruhet për tregtarët më të vegjël, ndërsa mund të jetë më e ulët për tregtarët më të mëdhenj.
Pompat e vogla nuk janë në gjendje të bëjnë biznes pozitiv me marzhin aktual prej nëntë dinarë për litër karburant. Problem për ta janë edhe luhatjet e çmimit të derivateve të naftës, të cilat ndryshojnë çdo të premte, sidomos kur ato bëhen më të lira, sepse i blinin me çmime më të larta. Siç thekson nënkryetari i Shoqatës së Pompave Private të Gazit të Serbisë, Bora Tatiq, nëse kjo situatë vazhdon, tregtarët e vegjël nuk do të mund të mbijetojnë dhe të gjithë do të duhet t’i vënë drynin.
“Një numër i tyre tashmë janë detyruar të mbyllen. Disa kompani kanë rrjetin e tyre prej 30 deri në 40 pika karburanti dhe po mendojnë t’i mbyllin, nuk mund të durojnë”, thotë Tatiq.
Sipas vlerësimit të tij, aktualisht në Serbi funksionojnë rreth 200 pompa të vogla. Ai tregon gjithashtu se rrethanat aktuale, pra rregullimi shtetëror i tregut, nuk do të ishte “i tmerrshëm” nëse do të zgjaste pak. Megjithatë, tani, siç shton ai, stoqet janë rralluar dhe po bëhen humbje të rënda.
“Marzhet e vogla, luhatjet e çmimeve lart e poshtë kanë një ndikim negativ. Situata më e pavolitshme është kur të premteve shpallen ulje të çmimeve me pakicë dhe karburantet janë blerë javën e kaluar me çmime më të larta. Ne e dimë se situata është e vështirë dhe se do të të jetë edhe më e vështirë, por duhet gjetur një zgjidhje për të mbijetuar”, shpjegon Tatić.
Ai thotë se me një diferencë prej 15 dinarësh mund të bënin biznes pozitivisht.
Dhe Nebojsha Atanackovic, kryetar i Sindikatës së Punëdhënësve të Serbisë (UPS), beson se pompat e vogla duhet të mbështeten përmes rritjes së marzhit, ndërsa për tregtarët e mëdhenj ato mund të jenë më të ulëta.
“Pompat e pompave kanë humbje edhe kur klientët paguajnë karburantin me kartelë, sepse banka merr 1,6 për qind për shërbimin e saj, që tani është rreth 3,1 dinarë për litër naftë”, thotë Atanackovic. Për tregtarët e vegjël të brendshëm, siç shton ai, ardhja për të marrë karburant nga NIS është një shpenzim i madh dhe nuk ia vlen të marrin sasi më të vogla. Sa më e vogël të jetë sasia, aq më e lartë është kostoja.
Të premten e kaluar, sipas tij, dizeli u lirua për tre dinarë, që do të thotë se marzhi për pompat e vogla, të cilat një javë më parë blenë karburant me çmime më të larta, nuk është më nëntë dinarë, por gjashtë dinarë. Kur banka merr 3.1 dinarë për shërbimin e pagesës me kartelë, atyre u ngelin më pak se tre dinarë dhe duhet të paguajnë ende transportin e karburantit. Ai thekson se problemi është se kanë humbur një pjesë të fermerëve që furnizonin dikur, sepse tani është më fitimprurëse për ta të shkojnë në pompën e një prodhuesi të madh që sipas dekretit të qeverisë detyrohet të shesë naftë. me një çmim të subvencionuar. Për përkujtim, një litër nga ai naftë kushton 179 dinarë, ndërsa këtë javë është 18 dinarë më lirë se çmimi maksimal i lejuar prej 197 dinarë.