Nga 1 janari 2024 në Serbi ndalohet importi i makinave Euro 3 dhe Euro 4
Nga data 1 janar 2024, në vendin tonë do të ndalohet importi i makinave të përdorura me standarde Euro 3 dhe Euro 4, shkruan polovniautomobili.
Dhe jo vetëm kaq, por siç ka njoftuar së fundmi Qeveria e Republikës së Serbisë, nga fillimi i vitit 2025 do të mund të importojmë vetura të përdorura të prodhuara pas vitit 2014, d.m.th. me standardin Euro 6. Shteti gjithashtu synon të vendosë një subvencion. program për pronarët e makinave të vjetra nga viti 2025 makina me motorë nafte me qëllim uljen e ndotjes.
Para disa vitesh kemi dëgjuar vazhdimisht njoftime se do të shtrëngoheshin kriteret për importin e automjeteve të përdorura, përkatësisht do të ndalohej importi i makinave me standarde Euro 3, por për arsye të ndryshme ky vendim u vonua dhe Sigurisht që nuk është e vështirë të merret me mend se si do të ndikonte ndalimi i importit të makinave të lira të përdorura në xhepin e shoferit mesatar serb.
Sidoqoftë, “Programi i Mbrojtjes së Ajrit nga 2022 deri në 2030”. i cili u miratua nga Qeveria në mesin e dhjetorit të vitit të kaluar dhe i cili u publikua në Gazetën Zyrtare, Serbia mori një dokument obligativ për zbatimin e të cilit janë të destinuara rreth 2.6 miliardë euro.
Nga ato para, 102 milionë janë të destinuara për “përtëritjen” e flotës së automjeteve, pra largimin e ndotësve më të mëdhenj nga trafiku. Për këtë arsye u vendos që nga fillimi i vitit të ardhshëm të kapërcehen menjëherë dy hapa dhe që atëherë të kalojmë në normën Euro 5. Synimi, siç është paralajmëruar, është që më shumë se 122,000 automjete të përdorura të asgjësohen në këtë mënyrë deri në vitin 2025. Kush do të ketë të drejtën e subvencionit?
Pronarët e automjeteve të vjetra të pasagjerëve, të lehta komerciale dhe komerciale me njësi nafte dhe standarde Euro 1, Euro 2 dhe Euro 3 do të kenë të drejtën e stimujve për blerjen e makinave “më të reja” të përdorura, por vetëm ato që plotësojnë standardin Euro 6. janë automjete të prodhuara që nga viti 1993. … deri në vitin 2005.
Kujtojmë se analiza jonë vjetore ka treguar se 80% e automjeteve të përdorura që janë importuar në Serbi vitin e kaluar kanë qenë më të vjetra se 10 vjet. Gjithashtu, sipas të dhënave të Ministrisë së Ndërtimit, Transportit dhe Infrastrukturës, nga viti 2015 deri në vitin 2022 në Serbi janë importuar 1.255.000 automjete, prej të cilave rreth 350.000 me motorë Euro 3.
Drejtuesve të mjeteve u sigurohen stimuj që do të arrijnë në:
2100 euro për blerjen e një makine pasagjerësh
2500 euro për blerjen e kamionëve të lehtë (kamionë me peshë maksimale të lejuar jo më shumë se 12 ton)
2900 euro blerja e autobusit
Si do të duket procesi?
Siç është paralajmëruar, Agjencia për Siguri në Trafik do të zbatojë procedurën e zëvendësimit me mbështetjen e Ministrisë së Ndërtimit, Transportit dhe Infrastrukturës. Ideja është që procedura të bëhet sa më e lehtë dhe e thjeshtë.
Pronari i një automjeti që plotëson kushtin për subvencionim, fillimisht do ta dorëzojë makinën e tij në një nga qendrat e autorizuara të riciklimit, ndërsa shitësi i makinave do të ulë çmimin e automjetit për shumën e subvencionit. Siç qëndrojnë tani, të dhënat për riciklimin e përfunduar si dëshmi për stimulimin do të ruhen në një softuer të posaçëm dhe e gjithë zona, siç njofton ministria përkatëse, do të përcaktohet shtesë me rregulla të veçanta që po përgatiten. Si është mjedisi?
Kujtojmë se Serbia është i vetmi vend në rajon ku ende lejohet importi i makinave të përdorura me standardin Euro 3. Në Mal të Zi, Bosnje dhe Hercegovinë, Shqipëri dhe Maqedoni aplikohen standardet Euro 5, ndërsa në Kroaci dhe Slloveni, anëtare me të drejta të plota të Bashkimit Evropian, automjetet taksohen shtesë sipas nivelit të ndotjes.