Autoshkollave u mungojnë instruktorët, kështu që pjesëmarrësit duhet të presin dy muaj për pjesën praktike të trajnimit të kategorisë B
Autoshkollave në Serbi u mungojnë instruktorët, kështu që pjesëmarrësit duhet të presin dy muaj për pjesën praktike të trajnimit të kategorisë B.
Kur më në fund fillojnë të marrin mësime, janë aq të dobët sa kanë mundësi të ulen në makinë vetëm dy ose tre herë në javë.
Në fund duket se as MPB-ja nuk ka mjaft ekzaminues, sepse kandidatët presin disa javë për të dhënë provimin.
Kjo paraqet një problem shtesë për ta, sepse ata duhet të paguajnë mësime shtesë për vozitje për të mos harruar atë që kanë mësuar.
Aktualisht, çmimi i trajnimit për kategorinë B varion përgjithësisht nga 80,000 deri në 110,000, aq sa kushtonte një gjysmë viti më parë, kur çmimi u rrit. Në disa autoshkolla, së fundi është rritur në 130,000, ndërsa disa në mënyrë joreale e ulin çmimin në rreth 60,000 dinarë.
Mladen Rašeta, nga Oda Ekonomike e autoshkollave serbe, thekson se zgjidhja e problemit qëndron në përcaktimin e çmimit minimal të trajnimit, i cili sipas llogaritjes së tyre është 128.000 dinarë. Është shuma minimale e nevojshme që ata të jenë në gjendje të operojnë në mënyrë të qëndrueshme, të paguajnë instruktorë cilësorë dhe të ofrojnë trajnime të mira. Përcaktimi i çmimit minimal dhe maksimal, siç tregohet, është në bazë të Ligjit për siguri në komunikacion, përgjegjësi e MPB-së, dhe hera e fundit që kjo është bërë në vitin 2012.
“Për trajnim nevojiten instruktorë të mirë dhe numri i tyre tani po zvogëlohet për shkak të pagave të ulëta që janë rreth 50 mijë dinarë”, thekson Rašeta. “Këta kryesisht shkojnë jashtë vendit si shoferë profesionistë. Disa nga instruktorët u transferuan në sektorin e IT-së, u trajnuan si programues, sepse ka të ardhura të mira në atë biznes,” shton ai.
Pagat e instruktorëve nuk janë mbajtur me koston e jetesës. Nuk duhet anashkaluar se kjo punë është e vështirë dhe se ata janë përgjegjës për sigurinë e kandidatëve. Siç thekson Rašeta, ka autoshkolla që e ulin çmimin nën çmimin real, në rreth 60.000 dinarë dhe tërheqin një numër të madh të pjesëmarrësve, transmeton Novosti.
“Nuk është e qëndrueshme të punohet me atë çmim dhe në shkolla të tilla kandidatët nuk mund të marrin trajnim cilësor dhe nuk do të mësojnë gjithçka që u nevojitet”, shpjegon Rasheta. “Ata shpesh i shkurtojnë ose nuk i mbajnë mësimet. Zakonisht kanë instruktorë që nuk mund të gjejnë punë në vende të tjera sepse janë të këqij. Nuk u kushton atyre që kandidatët e tyre të kalojnë herën e parë, por ata marrin provimin më shumë se një herë. Pikërisht kështu bëjnë para këto autoshkolla”, thotë e intervistuara e gazetës.
Ato janë, shton ai, konkurrencë e pandershme që ul çmimin nën çdo minimum. Kjo është arsyeja pse disa shkolla shumë cilësore nuk janë në gjendje të rrisin çmimin e trajnimit dhe po mbyllen. Sipas tij, një numër i madh prej tyre tashmë i kanë vënë dry.
“E gjithë kjo do të zgjidhej nëse MPB-ja do të përcaktonte një çmim minimal prej 128,000 dinarësh”, thotë Rašeta. “Gjithçka do të kthehej shpejt në normalitet. Cilësia do të ngrihej në majë, sepse shkollat e këqija nuk mund të konkurrojnë në cilësi, por vetëm në çmim”, shpjegon përfaqësuesi i autoshkollës.
Bashkëbiseduesi i gazetës tregon se shoqata e tyre që nga viti 2016 disa herë në vit ka paraqitur një iniciativë në MPB për të përmbushur obligimin e saj, por ajo vazhdimisht po shtyhet. Duhet të kihet parasysh se përveç instruktorëve të mirë, të rëndësishme janë edhe makinat në të cilat janë trajnuar kandidatët. Mësimet praktike nuk mund të zhvillohen në automjete të vjetra, por në modele më të avancuara teknologjikisht, çmimi i të cilave është rritur, si dhe mirëmbajtja e tyre është bërë më e shtrenjtë.