Rregulla të reja për lejet e drejtimit
Në këstin e dytë të mini-serisë për të gjitha ndryshimet në Ligjin për siguri në komunikacionin rrugor, kemi të bëjmë me pjesën që ka të bëjë me patentë shoferët, shkruan Polovja automobili.
Domethënë, ndryshimi i parë i rëndësishëm është se do të ulet kufiri i moshës për drejtuesit profesionistë, në mënyrë që të mund të uleni pas timonit të një kamioni që nga mosha 18 vjeçare. Po ashtu, me ndryshimet e Ligjit do të korrigjohet një palogjikshmëri e madhe, që ngasësit që kanë kategorinë B dhe që duan të kalojnë për motoçikletë, fillimisht duhet të pajisen me patentë shofer për atë kategori.
Prandaj, nëse ndryshimet e paralajmëruara miratohen në Kuvend, shoferëve që kanë kaluar testin e shoferit për kategorinë AM ose B do t’u jepet lejedrejtimi i plotë, e jo patentë shoferi test për kategoritë A, A1 dhe A2.
Pas timonit të një kamioni edhe në moshën 18-vjeçare
Kur bëhet fjalë për ndryshimet në lidhje me shoferët profesionistë, rregulloret e reja duhet të ndihmojnë komunitetin e transportit. Gjegjësisht, llogaritet se në vendin tonë ka 20 mijë vozitës më pak se nevojat reale, dhe fakti që është veçanërisht shqetësues është se mosha mesatare e shoferëve profesionistë të punësuar në trafikun rrugor është edhe 55 vjeç! Vende shumë më të mëdha kanë një problem të ngjashëm. Mbi 100 mijë shoferë mungojnë në Gjermani, ndërsa në Britaninë e Madhe numri është edhe më i lartë, sipas disa vlerësimeve arrin në 180 mijë… Për këtë arsye autoritetet vendosën të ulin kufirin për marrjen e patentës për drejtimin e kamionëve dhe autobusëve si tentativë. për të mbrojtur interesin e përgjithshëm, d.m.th. për të penguar një numër të madh të të rinjve që ta bëjnë këtë punë në vendet e huaja.
Në veçanti, kufiri për kategoritë C, CE dhe D1 do të ulet nga 21 në 18 vjet, natyrisht me kusht që aplikanti për marrjen e licencës të ketë marrë më parë Certifikatën e Kompetencës Profesionale (CPC).
Për autobusët, përkatësisht kategoritë D dhe DE, patenta do të mund të merret në moshën 21-vjeçare, pas dhënies së provimit të KPP-së, kështu që edhe kufiri është ulur me tre vjet.
Koha do të tregojë nëse këto ndryshime, të cilat janë kërkuar nga pothuajse të gjitha shoqatat e transportit, do të kenë efektin e dëshiruar. Situata aktuale është e tillë që vetëm 700 shoferë aplikojnë për certifikatën CPC në vit, gjë që është absolutisht e pamjaftueshme.
Një dënim më i ashpër për kamionët
Kemi edhe një informacion të rëndësishëm për shoferët profesionistë: nëse ndryshimet e paralajmëruara kalojnë procedurën parlamentare, do të ashpërsohet dënimi për mosbindjen e shenjës “drejtimi i detyrueshëm” për kamionët që kalojnë transit nëpër Serbi. Kjo masë është futur për të ndalur ata që shmangin përdorimin e autostradës për shkak të tarifës (shuma e taksës për kamionët nga Subotica në Preshevë është aktualisht 14.470 dinarë), por në vend të tyre përdorin rrugët e nivelit më të ulët si alternativë. Gjoba e re do të jetë 50.000 dinarë ose 25.000 dinarë nëse paguhet brenda tetë ditëve.