Shofer nuk ka, edhe pse paguhet 10 mijë euro për transport nga Serbia në Rusi
Për shkak të shpërthimit të luftës në Ukrainë, transporti i mallrave drejt Rusisë dhe nga Rusia u bë problematik.
Arsyet janë ndryshimi i rrugës, rreziku, pritjet në kufij dhe kompanitë tani janë gati të japin 10 mijë euro për një transport deri në Moskë.
“Transporti përmes Ukrainës është ndalur dhe kompanitë tona dhe të huaja që bashkëpunojnë me autoritetet lokale janë gjetur në një situatë ku duhet të përballen. Janë hapur dy rrugë, njëra përmes Turqisë dhe vendeve aziatike për t’iu afruar Rusisë nga jugu, dhe të tjera nëpërmjet “Polonisë dhe Bjellorusisë. Ata paguajnë 10,000 euro për një transport, por përveç faktit që nuk ka shoferë në përgjithësi, rreziku që shoqëron udhëtime të tilla më së shumti i pengon shoferët nga një lëvizje e tillë. Por ata që janë të gatshëm ta bëjnë këtë dhe të fitoni para serioze”, të njohur me kushtet e tregut në Serbi.
Ka disa arsye për rritjen e mprehtë të kostos së transportit të mallrave. Në radhë të parë përmendet rreziku dhe komplikimet (pritjet e gjata në kufi, kamionët që kthehen kryesisht bosh etj.) dhe për këtë një numër i madh shoferësh refuzojnë të pranojnë transportin. Në vend të dytë është faktori global, rritja e çmimit të të gjitha kostove që lidhen me transportin, si karburantet, tarifat, kostot e rastësishme të shoferëve etj.
Në vendin e tretë është mungesa e shoferëve në Serbi dhe kjo anomali në tregun e punës pasohet në çmime më të larta edhe në këtë rast.
Rritja e kostove
Që nga fillimi i krizës, kostot e transportit janë rritur në mënyrë dramatike. Kostot e transportit u rritën me 30 për qind pas shpërthimit të luftës dhe me kalimin e kohës, ato janë vazhdimisht në rritje. Kaosi logjistik në kufijtë e vendeve që janë ende të hapura ndaj Rusisë gjithashtu kontribuon në këtë.
Një udhëtim që dikur zgjati rreth dy javë tani zgjat më shumë se dy herë më shumë.
“Kur në atë rrugë dyfish më të gjatë përfshihet edhe rritja e karburantit, e ushqimeve dhe e gjërave të tjera, kostoja e çdo shoferi është bërë e madhe”, tha një shofer, duke shtuar se kjo është një nga arsyet që një numër i vogël prej tyre guxojnë ta bëjnë këtë lëvizje.
Serbisë i mungojnë më shumë se 10 mijë shoferë
Industria e transportit në Serbi po përballet me një mungesë serioze të shoferëve profesionistë. Ekspertët vlerësojnë se më shumë se 10,000 shofer janë zhdukur. Të dhënat nga punëdhënësit në të gjithë Serbinë tregojnë se rreth 8,000 mungojnë në transportin rrugor të mallrave dhe rreth 4,000 në kategorinë e autobusëve.
Një shofer kamioni në Serbi mund të fitojë mesatarisht rreth 1000 euro dhe të shkojë deri në 2000.