Ja cilat pjesë të Evropës kanë sa njerëz po aq edhe makina
Rajoni veriperëndimor i Italisë, Valle d’Aosta, ka më shumë makina për banor në Bashkimin Evropian – 1,787 automjete për 1,000 banorë, që është pothuajse dhjetë herë më shumë se numri i makinave me katër rrota në Peloponez, sipas të dhënave nga Zyra e Statistikave të Bashkimit Evropian.
Në nivel rajonal ka dallime të theksuara në pronësinë e automjeteve, ndërkohë që duke parë kolektivisht territorin e Bashkimit Evropian në vitin 2020 kishte 0.53 vetura pasagjerësh për banor, që do të thotë se çdo i dyti banor kishte një makinë. Disa pabarazi rajonale nuk ndikojnë në pasqyrën e përgjithshme, kështu që, siç pritej, shifra më të ulëta regjistrohen në vendet lindore.
Sipas shkallës së motorizimit në Itali në vitin 2020, u regjistruan tre nga pesë normat më të larta të makinave të pasagjerëve për 1,000 banorë: Valle d’Aosta (1,787) dhe provincat në veri, Trento (1,285) dhe Bolzano (871).
Në krye të listës pasohet nga Flevoland holandeze (857) dhe rajoni finlandez i ishujve Åland (840 automjete).
Këto norma rajonale shpesh lidhen me situatën ekonomike, por ato mund të ndikohen edhe nga rrethana specifike. Për shembull, shkalla e lartë e motorizimit në Valle d’Aosta ndikohet nga rregullat e taksave, dhe shkalla e lartë në Flevoland lidhet me vendndodhjen e tij pranë një qyteti të madh.
Nga ana tjetër, normat më të ulëta të motorizimit u raportuan në dy vende jashtë shtetit nën sovranitetin francez dhe tre rajone greke: Mayotte (72), Peloponezi (186), Guiana Franceze (209), Greqia (238) dhe Egjeu i Veriut (261) makina për një mijë banorë).
Pamja është krejtësisht e ndryshme kur shikohen automjetet e shërbimeve (kamionë, traktorë dhe mjete speciale, përveç rimorkiove dhe gjysmërimorkiove), ku nuk vërehen dallime sistemike midis rajoneve të Evropës Perëndimore dhe Lindore.
Përqindja e mjeteve komunale në numrin total të mjeteve rrugore në rajon varet nga disa faktorë. Midis tyre janë sistemet rajonale të transportit dhe infrastruktura për lloje të ndryshme të transportit të mallrave, si autostradat, linjat hekurudhore, portet dhe kapacitetet e aeroportit.
Karakteristikat ekonomike të rajonit gjithashtu luajnë një rol. Dymbëdhjetë nga 15 rajonet më të mëdha të BE-së me përqindjen më të ulët të automjeteve të shërbimeve janë të vendosura në zonat e urbanizuara të Gjermanisë (që variojnë midis 7.4 dhe 9.7 përqind).
Nisur nga mungesa e të dhënave për vitin 2020 për Greqinë (e cila kishte peshën më të madhe të automjeteve komunale në numrin total të automjeteve në 2019), Spanja është në vendin e parë. Normat më të larta janë në rajonet e Ishujve Kanarie (25.4 përqind) dhe Katalonjës (19.4 përqind).
Sipas të dhënave të Institutit Republikan të Statistikave, në Serbi në vitin 2021 kishte 2.235.794 vetura të regjistruara – 70.976 më shumë se një vit më parë.
Rritje është shënuar edhe në të gjitha mjetet e tjera rrugore – motoçikleta, mallra, plug-in, punë – përveç motoçikletave, numri i të cilëve është më i ulët për 441.