Si do të regjistrojmë një automjetin nga 5 korriku: Rregulla të reja për kontroll teknik
Çfarë saktësisht po ndryshon dhe kur.
Një numër i madh shoferësh në Serbi kanë ende dy vjet për të përgatitur siç duhet veturën e tyre për kontroll teknik, dhe “guri nga zemra”, lidhur me atë nëse ata kanë konvertues katalitik për gazrat e shkarkimit dhe “ovalitetin” e përshkruar të disqeve të frenave, ra. ndaj tyre pasi është marrë vendimi për shtyrjen e zbatimit të këtyre dy rregulloreve për kontroll teknik sërish për dy vjet, deri më 5 korrik 2025.
Edhe dy vjet më parë, shumë pronarë makinash në Serbi, rreth 100,000 prej tyre siç vlerësohej në atë kohë, e pritën me gëzim lajmin se dispozita që të gjitha automjetet e regjistruara në Republikën e Serbisë deri më 5 korrik 2021 duhet të kenë një sistem të plotë shkarkimi, e shtyn për dy vjet.
Në prag të 5 korrikut të këtij viti, lajme të tilla si lehtësim përsëriten, kështu që tani deri më 5 korrik 2025 është lënë afat që të gjitha automjetet e prodhuara me katalizator të kenë këtë pajisje për gazrat e shkarkimit dhe Përveç kësaj, deri në atë afat është shtyrë një tjetër dispozitë problematike për kontrollet teknike që i referohet pabarazisë së forcës së frenimit, pra “ovalitetit” të disqeve.
Lajmin për shtyrjen e ka konfirmuar Miroslav Alempiq, ushtrues detyre i ministrit, pas shqyrtimit të situatës nga Grupi Punues i Ministrisë së Infrastrukturës dhe Transportit. ndihmësministri përgjegjës për trafikun rrugor.
“Sa i përket ovalit, ideja është që në dy vitet e ardhshme, deri më 5 korrik 2025, kur shtyhet zbatimi i këtyre dispozitave të reja të rregullores, të monitorohet gjendja e inspektimeve teknike dhe në këtë kuptim sistemi qendror informativ që Ministria e Brendshme do të përdorë përdorimin e Serbisë për kontroll teknik. Personat që deri atëherë shkojnë në kontroll teknik dhe automjetet e tyre nuk i plotësojnë dispozitat e parapara, sigurisht që nuk do të gjobiten. Prandaj, në kontroll teknik do të monitorojmë nëse teknologjia për matja e pabarazisë së forcës së frenimit është e mirë dhe nëse normat janë të përcaktuara mirë për ovale, kështu që do të dimë se çfarë dhe si të aplikojmë dhe të marrim një vendim përfundimtar në interes të qytetarëve”, tha Alempiq.
E njëjta vonesë, tha ai, ka të bëjë edhe me katalizatorët, ndërsa lidhur me ta premtoi se ministria përkatëse do të punojë për përmirësimin e korrektësisë teknike të automjeteve në Serbi.
“Meqenëse shohim se zbatimi i dispozitës që rregullon gazrat e shkarkimit nuk po ecën me shpejtësi të mjaftueshme, Qeveria e Serbisë ka miratuar masa stimuluese, kështu që planifikohet që deri në vitin 2026 të zëvendësohen rreth 140.000 automjete që nuk kanë konvertues katalitik. është pjesë e strategjisë që deri në vitin 2030 të zëvendësohen të gjitha automjetet e vjetra. Prandaj, në vend të ndëshkimit do të ketë një shpërblim praktik me automjete të reja, në mënyrë që të gjitha makinat të zëvendësohen me standarde morot më të ulëta se Euro 3”, tha U.d. ndihmësministri për transportin rrugor.
Shtyrja e zbatimit të rregullave të reja për teknike pritet
Për Andrija Vujiçiq, anëtar i Komisionit të Grupit të Inspektimit Teknik në Odën Ekonomike të Serbisë, shtyrja e zbatimit të rregullores së re për kontrolle teknike është vendim i pritshëm, sepse siç thotë ai, “shumë automjete do të kishin mbetur të garazhuara nëse aplikimi kishte nisur këtë 5 korrik”.
“Kjo vlen veçanërisht për kushtet që kanë të bëjnë me ovalitetin, sepse hulumtimi ynë në një kampion prej 30,000 automjetesh tregoi se 25 për qind e veturave të pasagjerëve, pra një e katërta e tyre, nuk do të plotësonin kushtet e përcaktuara. Sa për automjetet e kategorisë N3 dhe më të rënda “Ovaliteti” nuk do të mbushte deri në 44 për qind të automjeteve, që është pothuajse çdo tjetër”, shpjegon Vujiçiq.
Kur bëhet fjalë për katalizatorët, profesioni thotë se të gjitha automjetet e prodhuara me standardin Euro 3 të futur në vitin 2000 duhet të kenë një katalizator të instaluar në fabrikë, ndërsa makinat e vjetra nuk e kanë këtë detyrim. Andrija Vujiciq beson se të kesh një katalizator për gazrat e shkarkimit është jashtëzakonisht i rëndësishëm për mjedisin.
“Edhe pse nuk janë ndotësi numër një në ndarjen globale, automjetet ende kontribuojnë ndjeshëm në ndotjen e ajrit në qendrat urbane që kanë pengesa në trafik, kështu që roli i katalizatorëve në reduktimin e gazrave të shkarkimit dhe emetimeve të monoksidit të karbonit dhe oksideve të azotit është ende shumë domethënës. ”, thekson ai.
Për dy vitet paraprake për të cilat është dashur të sigurohen katalizatorët, megjithatë, interesimi për këto pajisje ka qenë pothuajse inekzistent, siç tregohet nga hulumtimi i revistës SAT.
“Shitjet e katalizatorëve filluan të përmirësohen pak para dy vitesh kur u shpall aplikimi i asaj rregulloreje dhe kur u tha se pa të nuk do të kalonte kontrolli teknik, por pas asaj vonese praktikisht askush nuk i bleu më. shiti të gjitha 70 copët”.