Sërish asgjë nga ndalimi i importit të Euro 3 dhe Euro 4?
Nuk do të ndodhë, të paktën për një kohë, mëson jozyrtarisht faqja Makina të Përdorura.
I thamë lamtumirë vitit 2023 dhe në Vitin e Ri 2024 duhej të shihnim dy ndryshime të mëdha: ndalimin e importit të makinave të përdorura me standarde Euro 3 dhe Euro 4, si dhe subvencione për blerjen e makinave të përdorura. me standarde Euro 6, së bashku me riciklimin e dizelëve të vjetër.
Megjithatë, kjo nuk do të ndodhë, të paktën për një kohë, faqja e makinave të përdorura është konfirmuar jozyrtarisht nga disa burime të ndryshme.
Për sa kohë do të qëndrojnë në fuqi rregulloret aktuale?
Për momentin është e pamundur të jepet ndonjë parashikim – me gjithë përpjekjet e shumta të redaksive tona, thjesht nuk ka qenë e mundur të merret ndonjë informacion zyrtar për këtë temë nga institucionet kompetente shtetërore. Mund të ndodhë shumë shpejt, por mund të shohim edhe pranverën.
Dhe do të ishte shumë e rëndësishme të shpallej të paktën një kohë e përafërt për ndalimin e importeve dhe fillimin e programit të subvencionimit, jo vetëm për hir të blerësve, por edhe për hir të tregtarëve të dorës së dytë, në mënyrë që ata të planifikonin blerjet dhe rinovimin e aksioneve.
Çdo njoftim zyrtar ishte veçanërisht i nevojshëm për faktin se teksti i rregullores së pretenduar për ndalimin e importit të makinave Euro 3 dhe Euro 4, e cila supozohej të hynte në fuqi më 1 janar 2024.
Doli që në fund të fundit nuk do të ketë ndalim. Prandaj theksojmë edhe një herë se Rregullorja nuk është në Gazetën Zyrtare dhe nuk është miratuar ende.
Programi i mbrojtjes së ajrit është ende një “letër e vdekur” në letër
Për kujtesë, ndalimi i importit të automjeteve të përdorura që nuk i plotësojnë standardet Euro 3, Euro 4 dhe Euro 5 është pjesë e “Programit për Mbrojtjen e Ajrit në Republikën e Serbisë për periudhën 2022-2030”.
Në kuadër të atij programi parashikohet edhe heqja e standardit Euro 5 që nga 1 janari 2025, si dhe subvencionimi i lartpërmendur për blerjen e një makine të re ose të përdorur Euro 6, nëse pronari dorëzon Euro 1, Euro. 2 ose Euro 3 naftë për riciklim.
Subvencioni është paraparë të jetë 2100 euro për automjetet e pasagjerëve, ndërsa aplikimi për program është dashur të fillojë në nëntor të vitit 2023, sipas njoftimeve të fundit. Megjithatë, i gjithë projekti është ende në fazën përgatitore.
Kjo është arsyeja pse ne ende nuk e dimë se si do të jetë procesi i aplikimit për subvencione. Kush do të riciklojë makinat, a do të blihen standardet e përdorura Euro 6 vetëm nga personat juridikë dhe në fund të fundit, pse të mos përfshihen në këtë program edhe makinat mbi 20 vjeç me njësi benzine?
Gjithashtu, ende nuk dihet nëse do të pranohet propozimi i Shoqatës së Importuesve të Automjeteve dhe Pjesëve për të mundësuar blerjen e automjeteve të reja, krahas makinave të përdorura të prodhuara pas vitit 2014, përmes programit të subvencionimit.
Koha kalon dhe çmimet e makinave të përdorura vazhdojnë të rriten
Nga njoftimet e para për subvencionet në fillim të vitit 2023, e deri më sot, çmimet e makinave të përdorura kanë qenë në rritje të lehtë, kështu për shembull, çmimi mesatar i të gjitha makinave të përdorura të standardit Euro 5 të reklamuar në faqen tonë të internetit në janar 2023. ishte 8932 euro, por në fund të tetorit arriti në 8956 euro.
Me këtë lloj lëvizjeje çmimesh dhe rënie të shitjeve, a është reale të pritet që mbi 140 mijë makina të vjetra të largohen nga rrugët përmes programit të subvencionimit? E veshtire.
Ne jemi ende të vetmit në zonë që importojmë makina Euro 3
Përveç faktit që jemi në fund të shkallës për sa i përket moshës mesatare të flotës së automjeteve (mbi 17 vjeç), jemi i vetmi vend në rajon që ende lejojmë importin e makinave të përdorura që janë prodhuar më parë. 2010. Në Mal të Zi, Bosnje Hercegovinë, Shqipëri… Kudo ka kohë që është në fuqi standardi Euro 5.
Duke folur për këtë standard, një sqarim i shpejtë. Standardi Euro 5 hyn në skenë në shtator 2009, por disa makina Euro 5 u prodhuan më herët.
Pra, kur rregulloret e reja më në fund të hyjnë në fuqi, do të mund të gjenden jashtë vendit makina të përdorura të viteve 2007 dhe 2008 që plotësojnë standardin Euro 5. Kjo do të thotë në praktikë se do të jetë ende e mundur të importohet një makinë e përdorur Euro 5 e një dekade e gjysmë të vjetër.